Zamówienie certyfikowanego materiału odniesienia (CRM)

Wydanie 1; Data wydania: 05.10.2022


1.      Logowanie do systemu ŚWITEŹ

 Otwórz stronę główną systemu Świteź adres: https://switez.gum.gov.pl/


Naciśnij przycisk Zaloguj a następnie wybierz sposób logowania do systemu.


 Uwaga:

System Świteź, dla bezpieczeństwa przesyłanych danych Klienta, został wyposażony w funkcję automatycznego kończenia sesji po 15 min. bezczynności użytkownika. Tuż przed wylogowaniem, pojawi się stosowny komunikat oraz przycisk z możliwością przedłużenia sesji o kolejne 15 min. Dodatkowo warto zwrócić uwagę, że dowolne kliknięcie w oknie systemu, zeruje licznik automatycznego wylogowania, a czas do wygaśnięcia sesji liczy się od 0.

 2.      Wybór usługi

Po zalogowaniu wybranym sposobem (np. węzeł krajowy, certyfikat kwalifikowany) ze strony głównej systemu wybierz kafelek „Certyfikowane materiały odniesienia (CRM)”.


Zostaje wyświetlona strona z opisem wybranej usługi wraz z informacją o wymaganych dokumentach.

 

Wybierz zielony przycisk Załatw sprawę.

3.      Tworzenie usługi

 Wybierz jednostkę, do której kierowany jest wniosek (w przypadku CRM wybór jest ograniczony do OUM w Łodzi).

Mając wybraną jednostkę wybierz sposób załatwienia sprawy.


Jeśli chcesz uzupełnić, a następnie wysłać wniosek przez system Świteź naciśnij przycisk Wybierz (Załatw sprawę przez portal). Wybór opcji „Załatw sprawę w urzędzie” umożliwia wypełnienie wniosku, a następnie jego wydruk i dostarczenie do urzędu.

 

Następnie w kroku 3 zaznacz tytuł formularza wniosku oraz naciśnij zielony przycisk Wypełnij elektronicznie. 

 

Podczas wypełniania wniosku, w górnej części ekranu, widnieje podgląd, na którym kroku wypełniania wniosku jesteś oraz ile kroków pozostało do końca wypełnienia i wysłania wniosku.


W części dotyczącej Dane wnioskodawcy wybierz typ wnioskodawcy (osoba fizyczna, jednostka budżetowa lub inna forma prawna), a następnie uzupełnij lub ewentualnie sprawdź dane, które w przypadku posiadania konta w systemie przenoszą się automatycznie.


 


Po uzupełnieniu ww. pól możesz wybrać przycisk Zapisz kopię roboczą (dostępny
na większości kroków).
Jeśli chcesz przejść do następnego kroku wypełniania wniosku naciśnij przycisk Dalej.


 W drugim kroku wypełniania wniosku „Dane dodatkowe” z rozwijanej listy wybierz „Sposób odbioru CRM po wykonaniu usługi”.

Uwaga - Dla sposobu wysyłki "kurier" lub "poczta" wprowadź wymagane dane dotyczące ubezpieczenia oraz adresu wysyłki. 

Podaj swój numer zamówienia oraz datę jego wystawienia (te dane zostaną umieszczone na fakturze) oraz koniecznie wybierz z listy formę, w jakiej chcesz otrzymać świadectwo CRM. Następnie kliknij Dalej


Po naciśnięciu przycisku Dalej, w kroku 3 wypełniania wniosku „Lista materiałów” wprowadź dane dotyczące zamawianych materiałów odniesienia.

Aby zamówić CRM naciśnij przycisk Dodaj.


Zostaje otwarta karta związana materiałem odniesienia.




Wybierz z rozwijanych list rodzaj CRMpozycję z cennika i nazwę CRM, podaj ilość zamawianych opakowań oraz odpowiedz, Czy dla danego CRM chcesz otrzymać Kartę charakterystyki CRM. Wprowadź ewentualne uwagi dotyczące zamawianych materiałów odniesienia. Następnie kliknij na jeden z przycisków:

- Zapisz i skopiuj, gdy kolejny CRM różni się od poprzedniego tylko nazwą,

- Zapisz i dodaj nowy, gdy kolejny CRM należy do innego rodzaju niż poprzedni,

- Zapisz i zamknij, jeśli zamawiasz jeden CRM lub jest to ostatnia pozycja z Twojego zamówienia.

W przypadku każdego dodanego materiału odniesienia po naciśnięciu przycisku  istnieje możliwość wyboru akcji:

- Szczegóły - wówczas można podejrzeć wprowadzone dane związane z CRM,

- Edytuj - umożliwia edytowanie wprowadzonych danych,

- Usuń - powoduje usunięcie CRM z listy.


System umożliwia wprowadzenie kolejnych materiałów odniesienia poprzez przycisk Dodaj.

 

Po naciśnięciu przycisku Dalej przejdziesz do 4 kroku wypełniania wniosku „Załączniki”.


 Jeśli chcesz dodać załącznik kliknij Dodaj załącznik. W pojawiającym się polu wpisz nazwę załącznika, a następnie dodaj plik załącznika poprzez przycisk Dodaj plik.

 W przypadku każdego dodanego załącznika po naciśnięciu przycisku  istnieje możliwość wyboru akcji:

- Edytuj nazwę - wówczas można zmienić nazwę dodanego załącznika,

- Usuń załącznik - umożliwia usunięcie dodanego załącznika,

- Usuń plik - powoduje usunięcie dodanego pliku.


Po naciśnięciu przycisku Dalej przejdziesz do kroku 5 wypełniania wniosku „Oświadczenia”.


 

Do kontaktu w trakcie realizacji wniosku można wskazać adres e-mail i/lub telefon.

W przypadku zaznaczenia „Rezygnacji z doręczenia pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej można wybrać opcję „odbiór osobisty” lub „odpowiedź listowana na adres”.
Wybór formy listownej obliguje do podania adresu korespondencyjnego.


Po naciśnięciu przycisku Dalej przejdziesz do kroku 6 wypełniania wniosku „Termin realizacji i płatność”.


Po naciśnięciu przycisku Dalej przejdziesz do kroku 7 wypełniania wniosku „Podgląd”.

 



Na tym kroku system prezentuje wszystkie wprowadzone dotąd informacje.



  


4.      Podpisanie i wysyłka wniosku

Po naciśnięciu przycisku Dalej przechodzimy do kroku 8 wypełniania wniosku „Podpis
i wysłanie”.



Po wyborze sposobu podpisu jest możliwość podglądu wypełnionego wniosku. W przypadku podpisu profilem zaufanym istnieje konieczność wprowadzenia kodu autoryzacyjnego otrzymanego na telefon.


Po pozytywnej weryfikacji podpisu otrzymujemy w systemie informację Podpis poprawny.


Po naciśnięciu przycisku Wyślij wniosek system wyświetli poniższą informację.


5.      Płatność za usługę

Wniosek można opłacić tradycyjnym przelewem lub poprzez płatności elektroniczne wywołane z poziomu systemu. W celu wywołania płatności elektronicznej należy kliknąć w ikonę z trzema kropkami po prawej stronie należności a następnie wybrać odnośnik Zapłać. Aby opłacić wniosek przelewem tradycyjnym należy w tytule przelewu wpisać ID płatności.

 

6.      Informacje dot. historii spawy („Moje sprawy”, „Moje płatności’)

Klikając w przycisk Moje sprawy możesz wyświetlić wszystkie sprawy (wnioski) skierowane przez system. Wybierając Moje płatności system wyświetli informacje związane z opłatami dotyczącymi danych wniosków.

Do „Moich spraw” można uzyskać dostęp wybierając z menu „Moje e-usługi”, a następnie
„Moje sprawy”.


Na ekranie zostają wyświetlone wszystkie wnioski przesłane za pośrednictwem systemu.


Aby uzyskać więcej informacji dotyczących danej sprawy wybierz przycisk Szczegóły.



Po wejściu w szczegóły zostaje wyświetlona historia sprawy.


W tym miejscu możesz Dosłać dokumenty, Poprawić wniosek lub Kopiować jako nowy.

Należność za usługę możesz zrealizować kartą płatniczą, gotówką albo przelewem na konto właściwego Okręgowego Urzędu Miar, w którym realizowana była usługa.

Chcąc sprawdzić płatności wybierz z menu „Moje e-usługi”, a następnie „Moje płatności”.



7.   Masz możliwość otrzymywania powiadomień dotyczących realizowanych spraw poprzez trzy kanały: PORTAL, SMS,  EMAIL w zależności od rodzaju powiadomienia.

 

W edycji powiadomienia można ustawić sposób powiadomienia wg potrzeb. Powiadomienia o certyfikatach i świadectwach ustawione są domyślnie w systemie ŚWITEŹ. W edycji powiadomienia możesz dokonać zmiany jego ustawień. Wprowadzone zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz.

 

Dostęp do ustawień Powiadomień i ich zarządzanie możliwy jest w systemie ŚWITEŹ bezpośrednio poprzez wybór zakładki Ustawienia powiadomień albo w sekcji funkcjonalnej na stronie systemu.


Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 10 października 2022, 23:30